logo

“Beyaz Tuval” Devlet Sanatçısı Prof. Devrim Erbil’i Ağırladı

Maxi Haber’in (www.maxihaber.net) resmi medya sponsorluğu ve ColorBox Art Materials-Winsor Newton (http://colorbox.com.tr/) katkılarıyla atürk News TV (http://www.aturknews.com/) ve Kanal 34 TV’de canlı olarak yayınlanan, Piece of ART PR&Gallery’nin hazırladığı, Dilşad Atasoy&Günsu Saraçoğlu’nun sunduğu “BEYAZ TUVAL” programının bu haftaki konuğu ressam Devlet Sanatçısı Prof. Devrim Erbil oldu.

Programda Erbil; sanat hayatına dair detaylar, eserleri, müzesi, sergileri ve 60 yıla sığdırdığı değerli düşüncelerini keyifli bir sohbet ile izleyicilerle paylaştı.

Programın Linki: https://www.youtube.com/watch?v=DQVuHmh3I30

Devrim Erbil Kimdir?

Soyut anlayışta çalışan Devrim Erbil, 1955 – 59 arasında İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü’nde Halil Dikmen ve Bedri Rahmi Eyüboğlu’nun öğrencisi oldu. Bir süre öğretmenlik yaptıktan sonra 1962’de akademiye asistan olarak atandı, 1970’te Doçent, 1981’de Profesör oldu. 1975’te İspanya’ya giderek bir süre çalıştı. 1979 – 82 arasında İstanbul Devlet Resim ve Heykel Müzesi müdürlüğünde bulundu.

1966’daki 5.Tahran Bienali’nde Saray Kraliyet birincilik ödülü, 1968’de Türkiye Çağdaş Ressamlar Derneği Yılın Başarılı Genç Sanatçısı Ödülü, 1972’de Uluslararası İskenderiye Bienali’nde resim dalında ikincilik ödülü, 1973’te Cumhuriyetin 50. yılı Resim – Heykel Yarışması Atatürk ve Cumhuriyet Ödülü, 1976’da DYO Ödüllü Resim Yarışması’nda birincilik ödülü, 1978 ve 1982’de Devlet Resim ve Heykel Sergisi’nde başarı ödülü kazandı.

Erbil, 1960’ların başlarında doğayı, özellikle de ağaçları çizgisel bir yaklaşımla vermeye başladı. Ağaç çeşitlemelerinden oluşan bu dönemde yağlıboya, oymabaskı ve elek baskılarında yüzeye dayalı bir geometri uygulayarak çizgisel ritmi ön planda tuttu. 1960’ların ortalarına doğru yapıtlarına mavi renk egemen olmaya başladı. Bunlardan “Çizgisel Ritim” (1963), figüratif anlatımda sert ve kesik çizgilerle yeni bir ritim oluşturma çabasının bir örneğidir.

Erbil, 1966’da Mehmet Güleryüz, N. Ayten, Oktay Anılanmert ve Utku Varlık’la birlikte Beş Genç Ressam grubunu kurdu. Grup, figüratif eğilimdeki çeşitli anlatım biçimlerini deniyordu. 1960’ların sonlarından 1980’e değin yaptığı resimlerde geleneksel minyatür sanatından yola çıkarak çağdaş bir yoruma ulaştı. Bu dönemde İstanbul ve Boğaz görünümlerinden oluşan bir dizi resim gerçekleştirdi. Aynı yıllarda, doğa ve ağaç konularından sonra, kuşları işlediği ve gene mavinin ağır bastığı resimler yaptı (“Kuşlar”, 1979, Ankara Devlet Resim ve Heykel Müzesi).

Etiketler: » » » » » »
Share
2546 Kez Görüntülendi.